Manuel Terapi Nedir, Nasıl Uygulanır?

Günümüzde yaygınlaşmaya başlayan manuel terapi kas ve eklem rahatsızlıklarını rehabilite etmek amacıyla uygulanır. Hareket kabiliyetini kaybeden ve şiddetli ağrılar yaşayan insanlar zaman kazanmak içim manuel terapiye başvurabilirler. Manuel terapi sonrası başarı oranı oldukça yüksektir.

Manuel Terapi Nedir?

Manuel terapi kas ve eklemlerinde sorun yaşayan kişilerde kullanılır. Sonradan çıkan bir tedavi yöntemi olması sebebiyle çoğu insan bu tedavi hakkında fazla bilgiye sahip değil. Fakat günümüzde manuel terapi uygulamasını gerçekleştiren uzman doktorların sayısı oldukça fazladır. Manuel terapi, son yıllarda gelişim göstererek birçok hastalığın tedavisinde başarılı olmaya başladı.

Manuel Terapi Kimlere Uygulanır?

Manuel terapi uygulamasına başvuran hastaların birçoğu hareket kısıtlılığı ve şiddetli ağrı yaşamaktadır. Kas ve kemik kaynaklı sorunları ortadan kaldırmak isteyen herkes manuel terapiden yararlanabilir.

• Kas ve eklem rahatsızlığı bulunanlar
  • Fıtık rahatsızlığı olanlar
  • Hareket kısıtlılığı yaşayanlar
  • İltihaplı hastalığı bulunmayanlar
  • Sinir basısı yüksek olmayanlar

Manuel terapi uygulayan uzmanlara danışarak bu tedaviye uygun olup olmadığınızı öğrenebilirsiniz. Manuel terapiye başvurmadan önce uzmanlara danışmayı unutmayın. Manuel terapi sadece işin uzmanı kişiler tarafından yapılmalıdır.

Manuel Terapi Nasıl Uygulanır?

Manuel terapide ilaç veya iğne kullanılmaz. Hastanın sorunlu bölgesi muayene edildikten sonra el ile müdahale edilir. İtme, germe ve bükme hareketleriyle sorunlu bölgenin tedavi edilmesi amaçlanır. Manuel terapi esnasında hastanın gevşemiş ve rahat olması gerekir. Bu noktada alanında uzman bir fizyoterapist tarafından yapılması çok önemlidir.

Manuel Terapi Zararlı Mı?

Manuel terapi uygulamalarında ilaç kullanılmadığı için hastalık geçmişi önemli değildir. Bu nedenle kalp ve şeker hastaları da herhangi bir sorun yaşamayacaklardır. Doğru teknikler kullanılarak uzmanlar tarafından gerçekleştirilen manuel terapi uygulamalarının herhangi bir zararı yoktur.

Manuel Terapi Fıtığı Geçirir Mi?

Manuel terapi uygulamaları son 10 yıl içerisinde büyük bir gelişim göstererek çağımızın büyük sorunlarını tedavi etmeye başladı. Özellikle boyun ve bel fıtıklarında manuel terapi uygulamaları başarılı sonuç vermektedir. Bel ve boyun fıtığı kaynaklı şikayetleriniz manuel terapi uygulamaları sayesinde son bulabilir. Ameliyat gibi bir durum yaşatmaması sebebiyle manuel terapi fıtık gibi rahatsızlıkların tedavisinde öncelikli olarak tercih edilmektedir.

Başta manuel terapi olmak üzere fizik tedavi konusundaki bütün sorularınız için bize ulaşabilirsiniz!